یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


page-sezi-2011-1.jpg

حجم صفحات تولید شده وب از بدو ایجاد تا کنون همواره رشد صعودی داشته است. تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی که همه روزه در صفحات مختلف وب شاهد تجربه آن‌ها هستیم، همگی به سایز صفحات اضافه کرده‌اند.

استفاده از HTML5، تصاویر بزرگ‌تر، اسکریپت‌های مربوط به تبلیغات و محتوای جاوا اسکریت، همگی از جمله دلایل افزایش حجم صفحات امروزی وب هستند...

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 / 10 / 1390برچسب:میانگین حجم صفحات وب ۱ مگابایت است, ] [ 11:57 ] [ کاوه حق پناه ]

در دوم ماه سپتامبر سال ۱۹۶۹ دو رایانه در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس در نخستین آزمایش شبکه نظامی آرپانت اطلاعات بدون معنی را مبادله کردند.

نخستین اتصال بین دو سایت - دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشی استنفورد در منلوپارک کالیفرنیا - در ۲۹ ماه اکتبر همین سال انجام گرفت اگرچه این شبکه پس از دو حرف اول logon از کار افتاد. دانشگاه‌های سانتا باربارا و یوتاه بعدا به این شبکه پیوستند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:اینترنت چگونه شکل گرفت؟, ] [ 12:52 ] [ کاوه حق پناه ]

سرویس دهنده های DNS به طور ساده مانند یک دفتر تلفن هستند که در آن ها برای هر نام یک آدرس IP وجود دارد. مثلاً وقتی شما در مرورگر خود آدرس kralpc.com را وارد می کنید سرویس دهنده DNS اینترنتی شما این آدرس را به یک IP آدرس مانند ۱۹۹.۲۷.۱۳۵.۸۸ تبدیل می کنند و از این طریق راه رسیدن به وب سرور مورد نظر و دریافت ، نمایش سایت کرال پی سی را به مرورگر شما می گوید. سرویس دهنده های DNS بسیار زیادن اما کدام یک از این سرویس دهنده ها می تواند برای سیستم شما بهترین باشند ؟ کدام یک سریعتر به سیستم شما جواب می دهند ؟ کدام یک بهتر و با اطلاعات بروز تری نام های اینترنتی شما را تبدیل به آدرس IP می کنند ؟ در این مطلب از سایت نرم افزار namebench را به شما معرفی می کنیم که می تواند بهترین DNS را برای اینترنت شما شناسایی کند.
 

 

برنامه namebench چگونه کار می کند ؟

برنامه namebench یک برنامه کاملاً رایگان و باز متن است که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز ، مک و یونیکس را دارد و شما می توانید در هر دو حالت اجرا از طریق رابط گرافیکی و اجرا با دستورات خط فرمان از آن استفاده کنید. این برنامه بعد از اجرا بر روی سیستم عامل شما سرویس دهنده های DNS متفاوت را از طریق محک زدن ( benchmarking ) می آزماید و بعد از انجام محک زنی متفاوت در باره سرعت ، در دسترس بودن و … هر یک از سرویس دهنده های اینترنت از طریق اتصال اینترنت شما می تواند بهترین آن ها را به شما معرفی کند.


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:انتخاب بهترین DNS برای اینترنت شما توسط namebench , ] [ 10:34 ] [ کاوه حق پناه ]

یکی از تکنولوژی های محبوب وبمسترها CDN که مخفف کلمات Content delivery network و به معنای شبکه توزیع محتوا است که با آن می توانند سرعت بارگذاری و نمایش سایت یا وبلاگ خود را افزایش دهند و همچنین این امکان هزینه چندانی نیز برای آن ها ندارد و می توانند به راحتی تنها در چند دقیقه این امکان را به سایت خود اضافه کنند. همانطور که می دانید سرعت بالای بارگذاری سایت برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) نیز نتایج مثبتی دارد. در این مطلب از کرال پی سی با CDN و مزایای استفاده از آن آشنا می شویم و چند شرکت ارائه دهنده خدمات CDN را با هم می شناسیم.
 


 

دنباله مقاله در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ شنبه 16 / 9 / 1390برچسب:CDN چیست ؟ , ] [ 9:36 ] [ کاوه حق پناه ]

دوستان آشنا به موتورهای جستجو، براساس مطالب و مقاله های قبلی که براتون گذاشتم فکر نکنم دیگه نیازی به توضیح در این مورد باشه، اینجا اسامی بیشتر از 150 موتور جستجو رو براتون آماده کردم که امیدوارم بدردتون بخوره.

نکته:: همگی لینکها تست شدن و اونهایی که رنگشون قرمزه، به لطف ف ی ل ت رینگ!!! باید از روشهای دیگه ایی بازشون کرد.!!!!  در صورت مشاهده خطایی لطفا گزارش بدین که اصلاح کنم.

 

Google.com Google PK Google SA
     WhatUseek.com         InfoTiger.com Rediff.com
ScrubTheWeb.com EntireWeb.com       SearchIt.com
SusySearch.com Abacho.co.uk SearchUK.com
AxxaSearch Al-Bawaba(Arabic) AllTheWeb.com

بقیه آدرسها، در ادامه مطلب...

 

آدرس روبرو هم بد نیست سری بهش بزنین: http://www.searchengineoptimizationcompany.ca


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:اسامی بیش از ۱۵۰ جستجوگر , ] [ 23:12 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 
 
 


مدیران اینترنتی و صاحبان سایت ها در کشور افریقایی کامرون ، به لطف میلیونها بازدید اشتباه روزانه ، کم کم به پولساز ترین افراد در اینترنت تبدیل می شوند.

پسوند اختصاصی کشور کامرون cm است که به دلیل شباهت با پسوند com عده ی زیادی از کاربران اینترنتی که در تایپ آدرس اشتباه می کنند را به سمت سایتهای کامرونی هدایت می کند.
این اشتباهات باعث بالارفتن قیمت دامنه cm در کشور کامرون شده و کسانی که نام معروف و خوبی برای دامین خود انتخاب کرده اند ، می توانند از طریق بازدیدهای اشتباه روزانه ، درآمدهای هنگفتی کسب نمایند.
مدیران سایت ها در کامرون با استفاده از سیستم pay-per-click یا پرداخت به ازای هر کلیک ، برنامه های دقیقی را برای کسب درآمد بیشتر از این طریق تدارک دیده اند.
البته شما هم می توانید به سایت های کامرونی کمک بکنید ، کافی است در آدرس یک سایت مشهور و مهم به جای com ، cm تایپ کنید.
به طور مثال سایت google.cm ، جالب است بدانید این سایت ماهانه معادل 10 میلیون دلار درآمد کسب می کند ، این تنها نمونه ای از این سایتها است و اگر درآمد همه را حساب کنیم سود سرشاری نصیب کامرونی ها و دولت می شود.

البته تا اینجای کار ایرادی وجود ندارد و تنها استفاده های رایج تبلیغاتی مورد بحث ما بود ، اما کار وقتی سخت می شود که عده ای سودجو به فکر کلاهبرداری از طریق شباهت برخی سایتها به یکدیگر می افتند.

مثلا سایت paypal.cm ، می دانید که paypal.com یک سایت پرداخت اینترنتی است ، جالب است این را هم بدانید کسانی که بی دقت و سربه هوا بودند ، میلیونها دلار به حساب کلاهبردار کامرونی واریز کرده بودند ، البته این تنها نمونه ای از این کلاهبرداری هاست و سایتهای بسیاری هستند که با سوء استفاده از شباهت دامنه شان با سایت معتبر دیگر اقدام به کلاهبرداری های میلیون دلاری می کنند.

گفتنی است کارشناسان اینترنتی معتقدند چنانچه این اتفاق یعنی شباهت com ، و cm در یک کشور پیشرفته می افتاد ، این درآمد هنگفت که اکنون نصیب کامرونی ها می شود را میشد تا دهها برابر افزایش داد.
 
منبع: آریانی
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:Domain های اشتباه و پولساز دنیا , ] [ 17:14 ] [ کاوه حق پناه ]

قبل از شروع هر گونه بحث و جدل باید عرض کنم این مطلب فقط نظر شخصی بنده است و ممکن است با نظر دیگران تفاوت هایی داشته باشد، چون بحث انتخاب مرورگر معمولا همیشه باعث درگیریها و بعضا تعصبات بی جا می شود، بنابراین هر کسی از دوستان که با نظر بنده مخالفتی دارد با ذکر دلایل خود دفاعیه ای بنویسد تا منتشر کنم.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:بهترین مرورگر برای وبگردی و کارهای عادی, ] [ 17:37 ] [ کاوه حق پناه ]

خطای زمان اجرای ۲۱۶ ، یک مشکل معمول ویندوز است که بدلیل ویروس «subseven Trojan Horse » ایجاد می شود. این ویروس دائماً از طریق اینترنت وارد کامپیوتر افراد می شود و سپس مشکلات و خطاهای بزرگی مانند مشکل ۲۷۶ زمان اجرا را ایجاد می کنند. اگر این خطا را مشاهده نمودید، ابتدا باید ویروس را از کامپیوتر پاک نمایید سپس هر مشکلات احتمالی را که ویندوز در مواجهه با ویروس دچار آن شده اصلاح و برطرف نمایید.

از جمله مشکلاتی که در کامپیوترتان مشاهده خواهید کرد این است که کامپیوتر قادر به خواندن یک فایل خاص یا نصب و اجرای یک برنامه نخواهد بود. این مشکل بوسیله ی Trojan Horse کامپیوترتان بوجود می آید و قسمتهایی از نرم افزار لازم برای اجرا را پاک کرده یا در آن اختلال ایجاد می کند. خطاها اغلب به این شکل نمایش داده می شوند:


Runtime Error 216 at
اولین گام برای برطرف کردن این مشکل این است که سیستم خود را از هرگونه ویروس پنهانی پاک نمایید. می توانید این کار را بوسیله ی دانلود یک برنامه « Anti -Malware » به نام «Malware Bytes» انجام دهید. این برنامه قادر است هر گونه فایل یا برنامه کاربردی آلوده را از PC شما پاک کند. بعد از آن باید یک برنامه ی "Anti – Spyware" به نام Xoft spy را دانلود کرده تا تمام آلودگی های مخفی را که ویروس موجب شده pc شما خطا نشان دهد از بین ببرد.
 

با استفاده از روش های بالا می توانید به سرعت pc خود را از ویروس های مخرب پاکسازی کنید. « subseven Trojan » یک ویروس بخصوص می باشد که مرتباً خود را نصب می کند و فعالیت های آنلاین شما را زیر نظر دارد و سعی می کند اطلاعات و جزئیات شما را بدزدد.


بعد از پاک کردن تمام آلودگی های pc خود، باید برای اصلاح و ترمیم هرگونه خطا یا اشکال مخفی احتمالی در کامپیوتر خود از یک Registery Cleaner استفاده کنید. تمیز کننده های ریجستری، نرم افزاهایی هستند که سیستم شما را اسکن کرده و هرگونه مشکل و ایرادی را از « پایگاه داده ریجستری» سیستم شما پاکسازی می کنند.


این پایگاه داده یکی از قسمت های مهم کامپیوترتان است که تمام فایل ها و تنظیماتی را که برای اجرا لازم می باشد در یک شاخه ی مرکزی ذخیره می کند. اگر pc شما ایراد Runtime دارد، ممکن است که سیستم تان دارای بعضی اختلالات و آسیب هایی در تنظیمات ریجستری اش باشد که این مشکل می تواند با استفاده از یک ابزار تمیز کننده ی ریجستری برطرف شود.

 

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:اصلاح Runtime Error 216 و Subseven, ] [ 2:29 ] [ کاوه حق پناه ]

 

بی هیچ تردیدی می توان ادعا کرد که از تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر ،نرم افزار مرور گر وب احتمالا مهمترین ابزاری است که هر روز از آن استفاده می کنید.

تفاوت بین یک نرم افزار مرورگر معمولی و یک مرورگر عالی بسیار زیاد است . بهترین مرورگر ها آنهایی هستند که راه را برای شما باز می گذارند. هنگامی که از یک مرورگرخوب استفاده می کنید ، حس می کنید که با سایت مورد علاقه تان تنها هستید. مرورگر به سرعت و بدون هیچ گونه خدشه ای و با سرعت هر صفحه ی وبی را که بخواهید باز می کند و هر صفحه بدون اینکه کار اضافه ای از شما بخواهد، قابل دسترسی است ، اما از یک مرورگر بیش از اینها انتظار می رود.

برای راضی کردن کاربران پیشرفته، مرورگر باید بسیاری از نرم افزار یا سخت افزارهای اضافه شده و بسط یافته را در کامپیوتر پشتیبانی کند و همچنین باید قابل سفارشی شدن را داشته باشد. و برای وبگردی شما، مرورگر باید توانایی شناسایی و مسدود کردن تهدید های امنیتی بالقوه همچون حملات اسکریپتهای (قطعه کد) آلوده و سایتهای سرقت هویت Phishing را داشته و در مقابل ویروسها نیز مقاوم باشد.

ما مرورگر های درجه یکی مانند اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس ، کروم ، سافاری و اپرا را تحت آزمایش و امتحانات جداگانه ای قرار دادیم تا میزان ارتباط ، امنیت ، و پشتیبانی از نرم افزار های جانبی و سرعت ، در این نرم افزارها دریابیم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:بررسی مرورگر های اینترنتی؛ کدام و چرا؟, ] [ 2:26 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

 

برای بسیاری از ما مرورگر وب اولین برنامه ای است که هنگام روشن کردن کامپیوتر به سراغش می رویم. با استفاده از آن ایمیل های مان را چک می کنیم، اخبار را می خوانیم، با دوستان مان چت می کنیم و تقریبا هر کاری را که نیاز است انجام می دهیم.

اما چیزی که بسیاری از کاربران تشخیص نمی دهند این است که تا چه اندازه مرورگر وب نقش مهمی در امنیت دفاعی کامپیوترهای ما دارد. و متاسفانه بیش از ۶۰ درصد از مرورگرهایی که امروزه به اینترنت وصل می شوند، از رده خارج و قدیمی هستند. یک نسخه قدیمی و تاریخ گذشته مرورگر هم می تواند فشار و ضربات جبران ناپذیری بر امنیت، حریم خصوصی و کارایی کامپیوتر هر کسی وارد آورد.

برای کمک به کاربران جهت درک اهمیت مرورگر مورد استفاده، شرکت OTA که در زمینه ارتقاء امنیت و اعتماد به کسب و کار آنلاین کار می کند، به تازگی ابتکاری به نام Why Your Browser Matters یا «چرا مرورگر شما مهم است» را شروع نموده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 8 / 1390برچسب:تهدید مروگرهای قدیمی, ] [ 2:19 ] [ کاوه حق پناه ]

در برخی از وب سرورهای لینوکس مانند Apache، قابلیتی به نام htaccess یا Hypertext Access وجود دارد که با استفاده از آن میتوان پیکربندی سطوح دسترسی را در حوزه دایرکتوری انجام داد.
 
منظور از پیکربندی در حوزه دایرکتوری این است که مانند Permission های موجود در سیستم عامل ویندوز که امکان تعریف آنها بر روی هر دایرکتوری وجود دارد، فایلهای htaccess نیز سطح دسترسی مسیری که در آن واقع شده‌اند و همچنین دایرکتوری‌های فرزند آن (ارث‌بری) را کنترل می‌کنند.
 
هر چند که در یک وب سرور لینوکس معمولا امکان تعریف سیاستهای امنیتی کلی (در پانل کنترل آن و یا استفاده از فایل پیکربندی httpd.conf) وجود دارد، اما در صورت وجود فایل htaccess در یک مسیر، پیکربندی سطح دسترسی از روی فایل htaccess آن (در صورت وجود) انجام خواهد شد....

لطفا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:htaccess - HyperText Access , ] [ 22:17 ] [ کاوه حق پناه ]

دلیل قطع شدن VPN چیست؟


 

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

[ دو شنبه 14 / 8 / 1390برچسب:قطع شدن VPN , ] [ 1:20 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چطوری می‌شود ایمیل ناشناس به دیگران فرستاد؟


چطوری میشه ایمیل جعلی به دیگران فرستاد؟


چطوری سایتهای بزرگی مثل توئتر هک شدند؟

 

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 / 8 / 1390برچسب:ارسال ایمیل جعلی و ناشناس , ] [ 1:1 ] [ کاوه حق پناه ]

همانطور که می‌دانید ویندوز فایل ها را با استفاده از پسوند آنها می‌شناسد.

 مثلآ وقتی اسم فایل به txt. ختم میشه ویندوز میفهمه که فایل متنی است. این به ویندوز کمک می‌کنه تا بدونه فایل را با چه برنامه ای باز کنه. مثلآ به عنوان پیش‌فرض فایل متنی با notepad باز میشه.

حالا ASSOC دیگه چیه؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:هک - نفوذ با سوء استفاده از ابزار ASSOC در ویندوز !!!, ] [ 11:22 ] [ کاوه حق پناه ]

شاید برای شما نیز جالب باشد که از این پس بتوانید برای ورود به سایت های معروف نظیر گوگل، یاهو، مایکروسافت و... از آدرس های میانبر دیگری به جز آدرس اصلی سایت استفاده کنید.

آن هم از طریق یک تکنولوژی نوین در آدرس دهی! به طوریکه میتوانید به سریعترین شکل ممکن از نظر منطقی وارد سایت مورد نظر خود شوید. هم اکنون قصد داریم تا این ترفند بکر را به شما معرفی کنیم.
 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:سایت های معروف , ] [ 9:15 ] [ کاوه حق پناه ]

اگر اهل گیم و بازی‌های رایانه ای در عنفوان کودکی بوده باشید حتماً بازی محبوب شکار اردک یا Duck Hunt در کنسول بازی میکروجنیوس خاطر مبارکتان هست. یک بازی سرگرم کننده که با اسلحه ارایه شده به همراه کنسول در مقابل صفحه تلویزیون ایستاده و به اردک‌هایی که سگ شکار آن‌ها را ترسانده و به پرواز در می‌آورد نشانه رفته و شلیک می‌کردیم. اگر با خواندن این سطور حس نوستالژی نسبت به این بازی به شما دست داد و خواستار آن هستید که به یاد ایام دیرین این بازی را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنم سری به سایت Matt Surabian که فعال در زمینه وب و آی تی می‌باشد بزنید.

مت هم برای یادآوری خاطراتی که با این بازی داشته این بازی را به کمک توانایی‌ها و قابلیت‌های HTML 5 و جاوا اسکریپت نوشته است که در این آدرس قابل مشاهده است. برای شکار اردک‌ها به صورت آنلاین کافیست به آدرس آن مراجعه کرده تنظیمات لازم مانند تعیین تعداد فشنگ‌ها و یا سختی مراحل را به صورت دلخواه انجام داده و مدتی را با آن سرگرم شوید. البته این نسخه آنلاین با نسخه کلاسیک آن کمی متفاوت است و اصوات آن به سلیقه مت تغییر یافته و اسلحه شما در این بازی ماوسی است که در دست دارید و کافیست نشانگر ماوس را بر روی شکار خود قرار داده و کلیک نمایید.

پیشنهاد می‌کنم برای تفریح و سرگرمی هم که شده این بازی را امتحان کنید چون خالی از لطف نیست.

آدرس جهت بازی شکار اردک بصورت آنلاین : http://mattsurabian.com/duckhunt

[ چهار شنبه 9 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 2:25 ] [ کاوه حق پناه ]

 

به گزارش Fox-IT اطلاعات نزدیک به ۳۰۰٫۰۰ آی پی آدرس در ایران در نتیجه درخواست دسترسی به سرویس Google.com با استفاده از یک گواهی نامه جعلی از شرکت Diginotar به خطر افتاده است.

گواهی نامه های جعلی در تاریخ ۱۰ ژوئیه توسط شرکت هلندی DigiNotar صادر شده است.

شرکت امنیتی Fox-IT در گزارش خود اعلام کرد :
حدود ۳۰۰٫۰۰ آی پی آدرس آلوده در نتیجه درخواست دسترسی به سرویس Google.com شناسای شده است. در ۴ ماه اوت درخواست ها به سرویس جعلی به سرعت افزایش یافت ، گفته می شود ۹۹ درصد از کاربران در ایران مورد حمله قرار گرفته اند . همچنین لیستی از آدرس آی پی های مورد حمله به گوگل تحویل داده شده است.
شرکت Fox-IT در جدیدترین خبر خود اعلام کرد کوکی های ورود به بعضی از سایت ها هم مورد حمله قرار گرفته است. فرد یا افرادی که دست به این کار زدند می توانند با استفاده از این کوکی ها اطلاعات افراد را در هنگام ورد به سایت ها به سرقت ببرند .

 

در مجموع ۵۳۱ گواهی نامه جعلی برای دامنه های Google.com ، سازمان سیا و موساد اسرائیل صادر شده است.
لیست تهیه شده از دامنه های آلوده و این واقعیت که ۹۹ درصد از کاربران در ایران مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد که هدف هکرها بدست آوردن ارتباطات خصوصی در ایران بوده است.

منبع : guardianpcworld.com

تاريخ خبر:  ۱۵ شهریور ۱۳۹۰

[ پنج شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:حمله به آي پي - شناسايي IP, ] [ 3:3 ] [ کاوه حق پناه ]

 

تصویر که در زیر مشاهده می کنید بخشی از پروژه موفقیت آمیز تیم برنزلی برای ساخت شبکه کوچک w3 (یک میزبان و کاربر HTTP) توسط یک زن و شوهر سال ها قبل است.

null
-

در آگوست ۶ ، ۱۹۹۱ — ۲۰ سال پیش — تیم برنرز لی مختصری از پروژه سازماندهی اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری با استفاده از “وب” را با نام World Wide Web یا W3 آغاز کرد.

طولی نکشید که W3 به صورت یک سرویس عمومی بر رویی اینترنت کار خود را آغاز کرد وحال شبکه جهانی وب ۲۰ ساله شده است.
مشکلاتی که هم اکنون کاربران اینترنت با اون روبرو هستن سرقت اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی است ، اما مطمئنا وب جنبه های مثبت بیشتری دارد ، توسط وب تا کنون میلیون ها شغل ایجاد شده ، مردم با فرهنگ ها و ایده های مختلف و می توانند در سرتاسر جهان با هم ارتباط برقرار کنند.

[ پنج شنبه 5 / 8 / 1390برچسب:تولد ۲۰ سالگی شبکه جهانی وب!, ] [ 3:0 ] [ کاوه حق پناه ]

 

آموزش حذف ایمیل یاهو


wWw.ClickKon.cOmبراي پاك كردن ايميل از Yahoo مراحل زير را انجام دهيد:

ابتدا اينترنت اكسپلورر را باز كرده و در آدرس بار، آدرس زير را تايپ كنيد:

https://edit.yahoo.com/config/delete_user

در صفحه اي كه ظاهر مي گردد نام كاربري (Yahoo ID) و پسورد مربوط به ايميل ياهو را وارد كنيد.

سپس صفحه اي با عنوان Terminating your Yahoo! Account باز مي شود.

پسورد خود را يكبار ديگر وارد نموده و دكمهء YES را بزنيد.
 

منبع: سايت كليك كن

[ چهار شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 13:41 ] [ کاوه حق پناه ]

Top Style Pro 3.5.0.9

همیشه ایجاد کد های HTML, XHTML و CSS با دردسر های مربوط به خودشون همراه هستن و طراحان وب برای اینکه کد های خودشون رو استاندارد سازی کنند دردسر های زیادی میکشن و مجبور هستن مرتب کد های خودشون رو از طریق برنامه های آنلاین چک بکنند تا مشکلی با مرورگرهای مختلف هنگام نمایش نداشته باشند.
اما با استفاده از این برنامه که یکی از مشهور ترین برنامه های ادیت و ویرایش این فرمت ها می باشد شما در نوشتن و تهیه کد های مدکور کمترین اشتباهات را خواهید داشت.

برخی از وِیژگی های این برنامه:
امکان تولید کد های استاندارد
ایجاد چندین صفحه با استفاده از تب های برنامه
ایجاد و ویرایش کد های استاندارد در با فرمت های ذکر شده بالا
امکان پیش نمایش از کد های تولید شده هنگام نوشن کد ها
امکان auto complete در برنامه
امکان گزارشگیری از کد ها و مشخص نمودن کد های غیر استاندارد و غیر ضرور
تست کد های در مرور گر های مختلف جهت سازگای هر چه بیشتر
و ....

 

لينك دانلود    حجم: 3.77 مگابایت

 

[ یک شنبه 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:23 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User